onsdag 24 september 2014

Leksaksförvaring

Under de snart nio (hur har tiden gått så fort?!!) månaderna vi bott här i huset, har jag inte haft så mycket ork och tid att på riktigt inreda här desto mer. Först var det en jobbig graviditet, sen vaknätter med en liten bebis och en sommarlovsfirandet trotsig treåring som stod i vägen, men nu känner jag att inredningsivern så småningom börjar komma tillbaka. Kanske också hösten har gjort sitt till, jag brukar få lite ny inspiration till hösten. Hur som helst, har jag har köpt en del nya smågrejer till hemmet och har börjat kika på lite möbler och en ny matta till vardagsrummet. Nu börjar jag också sakna gardiner i fönstren, så kanske det börjar vara dags att kolla in lite gardingstänger. 
 
Jag ska försöka hinna visa er en del av inköpen och också fota lite av huset så länge vi har ens lite ljus här om dagarna, man märker ju hur det bara blir mörkare och mörkare igen. Åh, jag längtar redan tillbaka till sommaren!
 
Vår lilleman är nu fem månader. Vi har ännu inte gjort nåt rum åt honom, vilket innebär att hans leksaker mest är i vardagsrummet. Jag har letat efter en bra låda att lägga leksakerna i, ända tills jag snubblade över en fin "tvättkorg" vid Clas Ohlson. Den passar perfekt för ändamålet och passar också in i vårt vardagsrum. Visst var den fin?
 


 
********
 
Olemme kohta asuneet talossa 9 kuukautta (miten aika on mennyt näin nopeasti?!!), mutta minulla ei ole ollut oikein mitään jaksamista, eikä aikaa sisustamiseen. Nyt on sisustusinto pikku hiljaa alkanut palata ja olen ostanut vähän uusia sisustusjuttuja ja alkanut miettimään uusia huonekaluja ja mm. uutta olohuoneen mattoa. Olen myös alkanut kaipaamaan verhoja, joten olisi ehkä aika katsoa verhotankoja. Koitan ehtiä kuvata kotia vähän nyt vielä kun päivisin on edes vähän valoa. Tämän postauksen kuvissa on pikkumiehen uusi lelusäilytys, "pesukori" jota löysin Clas Ohlsonilta. Pikkumiehellä ei ole vielä omaa huonetta, joten sen lelut ovat olohuoneessa. Ihastuin tähän koriin ensi silmäyksellä ja se sopii oikein hyvin olohuoneeseemme! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din åsikt! Kiitos mielipiteestäsi!